Ny valombudsman rattar första mobila teamet

by

Jonas Engström

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jonas Engström är nyanställd valombudsman på länet med ansvar för det första mobila kampanjteamet. Till sin hjälp har han bland annat en kampanjbuss som från och med Stockholmskonferensen rullar runt i länet.

Ålder: 31. Civilstånd: Sambo med underbara Isabel. Var i Stockholm bor du: Söder om söder, i Blåsut.  

Vilka förväntningar har du på jobbet som valombudsman? 

– Jag förväntar mig att får vara med om och bidra till en av historiens roligaste och mest spännande valrörelser. Jag har tidigare träffat en del av länets medlemmar och märker ett fantastiskt engagemang och iver att få sätta igång ordentligt med valrörelsen. Det skall bli jättekul att jobba med er alla inför valet i september.               

Vad har du jobbat med tidigare?  

– Tidigare har jag t.ex. arbetat med kundrelationer på mobiloperatören 3 och på tankesmedjan Fores.  

Hur tror du att det kommer att gå för FP i valet? 

– Med hårt arbete kommer det gå kanonbra. Jag tycker att vi som parti har hög trovärdighet i de frågor som kommer att bli viktiga under valet 2010. Det är bara att ge järnet!

Idén med det mobila kampanjteamet är att stötta kommunföreningarnas egna kampanjaktiviteter. Så kontakta Jonas eller kansliet redan idag när ni vill ha besök under någon av era kampanjaktiviteter!


