Sofia Svensson ny distriktschef i LUF

by

I dagarna är det många nyvalda och nyanställda i Liberala Ungdomsförbundet. LUF har inte bara valt en ny ordförande Linda Nordlund från Stockholm. Stockholmsdistriktet har anställt en ny chef, Sofia Svensson.

Ebba Wistedt, Sofia Svensson och André Nilsson

Från vänster: Ebba Wistedt, Sofia Svensson och
André Nilsson, distriktsordförande i LUF Storstockholm.

Sofia, berätta litet om din bakgrund i LUF?

– Jag har varit medlem sen jag var 13 år. Jag gick med vid valet 2006 och det var nog mest på grund av betygen jag gick med. Jag var jättearg över att det bara fanns G, VG och MVG.

I ditt nya jobb – vad vill du göra för LUF i Storstockholm?

– Som distriktschef vill jag framför allt underlätta för alla medlemmar och se till så att allt flyter på riktigt smidigt så vi kan ägna oss åt en massa roliga grejer.

Varför ska ungdomar gå med i LUF tycker du?

– Jag tycker att man ska gå med i LUF om man vill lära sig en massa, träffa supercoola människor och för att såklart få debattera hejdlöst.

Har du något bra värvningstips för att få nya medlemmar som du vill dela med dig av?

– För att få nya medlemmar är mitt bästa tips att känna av personen ifråga – fråga vad hen är intresserad av och på något sätt utgå från det när man pratar om hur fantastiskt LUF är.

Sofia kan enklast kontaktas på: sofia.svensson@luf.se

Sofia efterträder Ebba Wistedt som ska börja läsa till högstadielärare i Uppsala, ett klokt och liberalt yrkesval! Vi tackar Ebba för hennes fina insatser för LUF i Storstockholm och för det goda samarbetet FP i Stockholms län har haft med henne.

– Jag avslutar min tid som distriktschef åt Liberala Ungdomsförbundet Storstockholm med en känsla av hopp och glädje. Det känns hoppfullt att lämna ett distrikt med så många smarta och engagerade unga med stor vilja att förändra.

– Jag hoppas att många av dessa under hösten kommer ta steg in i Folkpartiet och bli starka unga röster i valet 2014. Det känns glädjefyllt att både Folkpartiet och Liberala Ungdomsförbundet har ambitionen att samarbeta mer framöver. Tillsammans når vi stora valframgångar 2014!


